Vastaanotto.fi | Ajankohtaista

Uusi digitaalinen terveyskeskus hakee terveydenhuollon ammattilaisia

Julkaistu STT:ssä 14.3.2025

Tamperelainen Terveyspalvelu Vastaanotto.fi lanseeraa digitaalisen terveyskeskusalustan, joka mahdollistaa lakisääteiset järjestelmät, luvat ja vakuutukset terveydenhuollon palveluntuottajille tuottaa palveluitaan jopa ilman omaa yritystä valtakunnallisesti.

Uusi alusta yhdistää palveluntuottajat ja asiakkaat, vähentää terveydenhuollon kustannuksia, parantaa potilaiden valinnanvapautta.

Kuka tahansa terveydenhuollon ammattilainen voi liittyä palveluun veloituksetta.

Viime aikoina paljon keskustelua herättäneen mallin jossa yli 65-vuotiaat asiakkaat pääsevät jatkossa yksityisen lääkärin etävastaanotolle jopa pelkän Kela-korvauksen ja poliklinikkamaksun hinnalla saattaa laajentua myös muille ikäryhmille. Vastaanotto.fi haluaa mahdollistaa tämän ja tarjoaa tähän tarvittavat työkalut terveydenhuollon ammattilaisille.

Tämän valtakunnallisen terveydenhuollon alustan taustalla on tamperelainen yritys nimeltä: Terveyspalvelu Vastaanotto.fi

Terveyspalvelu Vastaanotto.fi Oy hakee satoja terveydenhuollon palveluntuottajia työ- tai palvelusuhteeseen. Yhtiön kehittämä digitaalinen terveyskeskus muuttaa terveydenhuollon perinteisiä toimintamalleja, kustannuksia ja mahdollistaa auditoidun potilastietojärjestelmän ja asiakasportaalin hyödyntämisen ajasta ja paikasta riippumatta.

Digitaalinen terveyskeskus mahdollistaa palveluntuottajille siirtymisen lakisääteisiin ja täysin sähköisiin järjestelmiin, terveydenhuollon palveluiden tuottamisen, ammatinharjoittamisen jopa ilman omaa yritystä ja yhdistää potilaat palveluntuottajiin.

Koko terveydenhuolto elää myllerryksen keskellä ja digitalisaation kautta lisääntyneet etänä tuotetut palvelut ovat jatkuvassa kasvussa ja tulleet jäädäkseen. Nyt on ensisijaisen tärkeää muistaa että asiakkaille myös etänä tuotettavat palvelut hoidetaan potilaiden etu edellä, tietoturvallisesti ja palauttaa asiakkaalle mahdollisuus valita juuri hänelle sopiva palveluntuottaja.

Digitaaliseen terveyskeskukseen voi liittyä kuka tahansa terveydenhuollon- ja jatkossa myös sosiaalihuollon ammattilainen veloituksetta.

Ongelma ja ratkaisu:

Perinteisten potilastietojärjestelmien kustannukset ovat valtavia ja yksityisten terveysjättien komissiot palveluntuottajille ja varsinkin lääkäreille saattavat olla jopa 50% ja tämä näkyy yleensä myös asiakashinnoissa. Digitaalisen terveyskeskuksen kustannukset palveluntuottajille ovat potilaskohtaisia ja vähintään kolmanneksen alhaisemmat ja tätä kautta myös asiakkaan hintapiste muuttuu oleellisesti. 

Haluamme myös peräänkuuluttaa läpinäkyvän hinnoittelun merkitystä, on hyvin oleellista että asiakas tietää mitä palvelu maksaa sitä hankkiessaan ja esimerkiksi vastaanotto.fi palveluntuottajat eivät peri korkeita palvelu/toimistomaksuja.

Terveyspalvelu Vastaanotto.fi vahvistaa kasvun ja palvelukehityksen mahdollisuuksiaan vuoden 2025 Q2 alussa päättyvän osakeannin kautta. 

"Saimme uuden merkittävän sijoitustarjouksen ja hyväksyimme sen. Uudella rahoituksella kasvatamme operatiivista henkilöstöämme ja mahdollistamme kokonaisuuden kasvattamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen jatkossa. Uusi omistajataho ei tuo mukanaan vain sijoitettua pääomaa, vaan myös merkittävää osaamista liiketoiminnan skaalautuvuuteen ja kansainvälistymiseen." Kertoo yhtiön perustaja ja hallituksen jäsen: Teemu Salminen

Oletko kiinnostunut liittymään mukaan Vastaanotto.fi:n palvelutarjoajaksi? Tervetuloa mukaan täältä!

-----------------------

Lue lisää: 

14.3.2025 Aamulehti: https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000011097849.html

17.03.2025 Ilta-Sanomat | Taloussanomat: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011103713.html